Packaging- and Corporate Design
6. Semester

Consulting:
Christina Hackenschuh

USE ONE

Recognize and appreciate things that make you happy – in order to surround yourself with them.

Being passionate about cooking, food and taste led me to this concept for a brand which encourages consumers to use herbs more consciously and creatively. Concentrating on the pure and real taste, instead of using ready-made seasoning or oven-ready meals.
By focusing on the single herb, the design looks modest and clear. It consists of subtle graphic elements in combination with clear photography. The corporate design, does not only include packaging and business cards, but also a lookbook and recipe cards. Appreciating the value of different taste and creativity, the recipe cards have always one salted and one sweet recipe.  The colors are reduced to the green of the herbs as well as grey tones, which support the natural feeling.


Da ich unheimlich gerne esse und koche, kam ich auf die Idee ein Projekt gegen Geschmacksverstärker und für ein bewusstes Würzen mit Kräutern zu gestalten. Den puren Geschmack der einzelnen Pfanzen zu kennen und zu genießen, anstatt chemische Fertigmischungen zu verwenden. Die Gestaltung besteht aus einer Kombination von Fotografien, dezenten grafischen Elementen und klarer Typografie. Die Pflanzen bilden auf den Fotografien den Mittelpunkt und stehen Detailaufnahmen gegenüber, die dem Betrachter einen näheren Einblick bieten sollen. Um die Natürlichkeit zu betonen ist die Farbpalette lediglich auf Grautöne und die Grüntöne der Kräuter reduziert.

  • gallery-image
  • gallery-image
  • gallery-image
  • gallery-image